کلبه ماهی

کلبه ماهی
راهنمای ماهیان آکواریوم
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کلبه ماهی و آدرس kolbemahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دارای دو گونه متفاوت هستن که یک گونه اونها گوشتخوار و شدیدن مهاجم هست و گونه دیگه گیاهخوار و صلح طلب . علامت مشخصه این دو گونه به این صورت هست که پنگوسی های گوشتخوار سیاه رنگ هستن و باله پشتی تیز و شبیه کوسه هست و از بینایی نسبتن بیشتری از گونه گیاهخوار برخوردارن .
ولی نوع گیاهخوار زمینه بدن نقره ای فام با خطوط طوسی رنگ افقی هست که از دم تا ناحیه سر کشیده شده و دو جفت سبیل باریک در در دو طرف دهان قرار گرفته . به رنگ سفید و زال هم دیده میشه . این ماهی ها دارای فلس نیستن و پوستی لیز و براق دارن . گونه گیاهخوار این ماهی دارای بینایی بسیار ضعیفی هست و بیشتر از طریق بویایی و گیرنده های حسی واقع در ناحیه سبیل ها غذا رو پیدا میکنه به همین دلیل هم ماهی ای شدیدن ترسویی هست و چندان مناسب آکواریوم نیست . با کوچکترین ضربه ای که به شیشه آکواریوم وارد بیاد این ماهی ها دچار ترس و استرس میشن و گاه از آب به بیرون میجهن . حتا خاموش و روشن کردن پمپ هوا یا فیلتر و یا چراغ بالای آکواریوم و رد شدن از جلوی آکواریوم هم باعث وحشت این ماهی ها میشه که گاه به خودشون آسیب وارد میارن و دچار استرس ماهی های دیگه میشن . همین مساله باعث شده تا مناسب نگهداری در آکواریوم نباشن و در واقع این ماهی ها رو در استخرهای سیمانی و طبیعت نگهداری میکنن و پرورش میدن . نوع گیاهخوار این ماهی باید حتمن بصورت گروهی نگهداری بشه و اگر بصورت تک باشه غذا نمیخوره و اعتصاب میکنه و میمیره . از نکات مهم دیگه در نگهداری این ماهی ها این هست که آکواریوم اونها باید دارای نور متوسط و یا ضعیفی باشه و اگر نور شدید باشه این ماهی ها در نقطه ای که نور ضعیف تر باشه جمع میشن و دائم در اون منطقه بالا و پایین میرن . حتا نور شدید باعث استرس بیشتر اونها میشه !

فقط گونه گوشت خوار این ماهی هست که بعلت بینایی قوی تر و آروم تر بودن از جهت استرس , مناسب نگهداری با گونه های گوشتخوار هست . در ضمن ارزش نوع گوشتخوار این ماهی به باله های بلند اون هست و هر چقدر باله هاش بلند تر باشه ارزش بیشتری داره . نوع گوشتخوار از ماهی های ریز زنده و غذاهای گوشتی مثل دل چرخ شده با میگو بخوبی تغذیه میکنه .

این ماهی همه چیز خوار هست و در حوضچه های سیمانی اونها رو با موز و سبزیجات و برنج و قطعات ماهی و مرغ و گوشت و کاهو و ژلاتین تغذیه میکنن . نیاز به مکانی وسیع برای شنا کردن دارن و بهتره کمتر از 3 عدد نگهداری نشن و بهترین حالت 4 تا 6 عدد هست . دمای 26 تا 28 درجه و آبی با درجه کمی اسیدی رو میپسندن . مشکلی که در موقع حمل و نقل این ماهی ها بوجود میاد اینه که گاهی دچار استرس میشن و وقتی به آکواریوم انداخته میشن تا مدتی وارونه و بی حرکت در آب غوطه ور میمونن که باعث وحشت آکواریومیست های کم تجربه میشه ! اما بعد از مدت کوتاهی کم کم ماهی به حالت عادی بر میگرده و شروع به شنا کردن میکنه . این حالت اغلب برای ماهی های درشت تر اتفاق میافته . درب آکواریوم رو برای این ماهی حتمن باید ببندین چون این ماهی از آب به بیرون میجهه

دمای مورد نیازش22تا28 درجه است واین ماهی نسبت به بسیاری از بیماری ها مصون است اما دمای پایین گاهی اوقات موجب بیماری سفیدک در این ماهی می شود ودرآب نیمه سنگین سر حال است.
تا به حال ازپنگوسی ها در آکواریم نتوا نستند بچه گیری کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ماهیان آب شیرین، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:, ] [ 17:20 ] [ علیرضا دلسوز ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتون خوش اومدین آدرس کلبه ماهی:گناباد.روبروی خ.حافظ27 (بدلیل محدودیت لیست آخرین مطالب از بقیه صفحات وبلاگ هم دیدن کنید)
آرشيو مطالب
دی 1392
آذر 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 106
بازدید کل : 13420
تعداد مطالب : 79
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1


پخش زنده حرم





<-PostTitle->





  • فال کلیکی

k2cod go Up
مجله پزشکی دکتر سلام

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس


فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

Up Page