کلبه ماهی

کلبه ماهی
راهنمای ماهیان آکواریوم
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کلبه ماهی و آدرس kolbemahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





میتونین این ماهی رو با ماهی هایی مثل : Angelfish , Discus , Cichlids , Tetras , Barbs , Danios , Rasboras , Gouramis , Rainbowfish , Livebearers , Loaches , Plecos Catfish در یکجا نگهداری کنید . اغلب به اشتباه تصور میکنن این ماهی ها نیاز به غذا ندارن و از مدفوع و لجن ته آکواریوم تغذیه میکنن چون همیشه در کف آکواریوم قرار دارن و معمولن هم بی حرکت چسبیدن به شیشه یا برگ گیاهان . این ماهی ها نیازمند پناهگاه یا کوزه و یا آکواریومی با گیاهان انبوه هستن برای مخفی شدن . جریان آب ملایم و عمق متوسط آب برای اونها مفیده . چون این ماهی ها فاقد بادکنک شنا هستن از این رو عمق زیاد آب برای اونها خطرناک و مضره . ماهی هایی هستن که شبها بیشتر فعال میشن و عادت دارن در طول روز خودشونو مخفی کنن در پناه سنگ ها یا حفره کوزه ها و لای گیاهان . همه چیز خوار هستن ولی بیشتر از غذاهایی که زیر آب فرو میره , مثل گروه گرانول ها رو میپسندن . غذای اصلی اونها رو جلبکها تشکیل میده و نابود کننده جلبکهای قهوه ای هستن . دهان بصورت بادکش در زیر سر قرار گرفته و شکم مسطح شده پوست بدن ماهی زبر و دندانه داره و از زره سختی پوشیده شده .

اگر ماهی رو از آب در بیاریم بدنش رو سفت کرده و بی حرکت قرار میگیره . این ماهی ها بسیار مفید هستن برای آکواریوم و بهتره بصورت تک نگهداری بشن چون ماهی های منزوی ای هستن . این ماهی ها تمام جلبک ها رو از سطح برگ گیاهان و شیشه آکواریوم و سطح سنگها پاک میکنن و پرستاران واقعی هستن و حتا پوسته خارجی حلزونها رو هم تمیز میکنن . غذاهایی که به کف آکواریوم ریخته میشه رو میخورن و محیط رو تمیز نگه میدارن . جزء واجب هر آکواریومی اینه که یکی از این ماهی ها رو داشته باشین برای برقراری شرایط مناسب اکوسیستم . پوست بدنشون زبره و نباید با دست گرفته بشه چون گاه باعث بریدگی میشه . این ماهی ها بطور استثناء با ماهی های گوشتخوار هم میتونن زندگی کنن در یکجا . زیبایی خاصی دارن و رنگ های متفاوتی مثل سفید " زال " و زیتونی و صورتی و خاکستری و سیاه و گورخری دارن که معروف ترین اونها نوع پلنگی یا خالدار هست .

خیلی خوب رشد میکنن و جزو ماهی های خیلی مقاوم هستن . دمای آب چندان براشون مهم نیست و از 18 درجه به بالا میتونن رو میتونن تحمل کنن . اما دمای مناسب برای اونها 24 تا 30 درجه و pH آب هم در حدود 6.5 تا 7.4 هست و dH آب هم 6 - 10 درجه . تکثیرشون در حوضچه های سیمانی کم عمق انجام میشه و در آکواریوم تکثیر نمیشن . اندازه اونها به راحتی تا 50 سانتیمتر هم میرسه . بهتره فیلتر قوی ای در آکواریوم نصب کرده باشین چون در صورت تغذیه مناسب مدفوع رشته ای ایجاد میکنن و تمام سطح آکواریوم رو میتونن آلوده کنن . این ماهی ها در موقع غذا خوردن کمی خشن میشن و اجازه نمیدن سایر ماهی ها به غذای اونها ناخنک بزنن . ولی آسیبی به ماهی ها وارد نمیکنن . با اینکه غذای اصلی اونها جلبک هاست اما از غذاهای گوشتی و مخصوصن کرم ها و لارو حشرات هم خیلی خوب تغذیه میکنن . اگر تغذیه اونها مناسب باشه شکم بر آمده و حجیم میشه ولی اگر شکن اونها گود و فرو رفتهب ه نظر بیاد میتونید بفهمید که تغذیه مناسبی نداشتن . این ماهی ها مدفوع و لجن آکواریوم رو نمیخورن و باید حتمن تغذیه بشن !!!! از خصوصیات منحصر به فرد این ماهی میشه به نوع تنفس و تغذیه اون اشاره کرد . این ماهی وقتی اکسیژن آب کم باشه با شیرجه به سطح آب میاد و مقدار هوای مورد نیازش رو با یک جهش می بلعه و دوباره به زیر آب فرو میره و تا مدت 10 تا 15 دقیقه از این هوا تنفس میکنه و بعد دوباره هوای مصرف شده رو خارج میکنه و دوباره هوا گیری میکنه.

از خصوصیات منحصر به فرد دیگه این ماهی طرز غذا خوردن اونه که میتونه بطور وارونه زیر سطح آب قرار بگیره و غذا بخوره و یک ماهی ایده آل و سازگار با شرایط سخت محیطی هست و جزو ماهی های بیولوژیک به حساب میاد و بسیار مفید برای هر نوع آکواریوم . بیماری زیاد به سراغ این ماهی نمیاد . اگر شرایط آب این ماهی ها مناسب نباشه در باله های اونها سوراخ هایی ایجاد میشه و یا اگر مدت زیادی در آب با دمای پایین تر از 20 درجه نگهداری بشن به بیماری سفیدک مبتلا میشن و گاه اشتهاشون رو از دست میدن و بدنشون داغ میشه و به اصطلاح تب میکنن.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ماهیان آب شیرین، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, ] [ 11:12 ] [ علیرضا دلسوز ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتون خوش اومدین آدرس کلبه ماهی:گناباد.روبروی خ.حافظ27 (بدلیل محدودیت لیست آخرین مطالب از بقیه صفحات وبلاگ هم دیدن کنید)
آرشيو مطالب
دی 1392
آذر 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 87
بازدید کل : 13401
تعداد مطالب : 79
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1


پخش زنده حرم





<-PostTitle->





  • فال کلیکی

k2cod go Up
مجله پزشکی دکتر سلام

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس


فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

Up Page