کلبه ماهی

کلبه ماهی
راهنمای ماهیان آکواریوم
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کلبه ماهی و آدرس kolbemahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

سیچلاید مالاوی

در صورتی که تصمیم گرفته اید یک تانک از سيچلايدهاي مالاوی راه اندازی کنید ، نیاز به آماده سازي تانک برای نگهداری این ماهیان زیبا داريد .

در این مقاله سعی می کنیم به طور مختصر به عناصر اصلی راه اندازی یک تانک مالاوی ، موارد مورد نیاز برای سالم نگه داشتن ماهی ها ، نمایش بهتر رنگ آن ها و حتی تکثیرشان در آکواریوم خانگی می پردازیم .

شرايط آب :

برای شروع از آب شروع می کنیم که از مواد حیاتی برای زنده ماندن ماهی شما در تمام عمرش است . سیچلایدهای مالاوی از شکاف دریاچه مالاوی در شرق آفریقا می آیند که آبی بسیار قلیایی با PH بین 7.5 تا 8.8 دارد و آب با سختی نسبتاً نرم تا متوسط را می پسندند . بنابراین باید این شرایط را برای آکواریوم مالاوی خود فراهم کنید .

روش های زیادی برای افزایش و نگهداری PH آب در سطح بالا وجود دارد .

آسان ترین آن بالا بودن PH آب شیر منطقه ی زندگی شماست ، مزیت آب شیر با PH بالا جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی لوله های مسی است . این آب برای سیچلایدهای مالاوی شرایط مناسب را فراهم می کند که حتی در صورت تعویض آب هم ثابت می ماند .

روش دیگر برای رسیدن و نگهداشتن PH آب آکواریوم در حد بالا ، استفاده از موادیست که به طور طبیعی PH آب را بالا نگه می دارند . رایج ترین ماده مرجان فشرده شده ( به صورت شن یا ماسه ) است که حتی می تواند در بستر تانک هم استفاده شود و یا در جوراب زنانه ریخته شود و در مخزن فیلتر قرار گیرد . مرجان مواد معدنی که PH آب را بالا نگه می دارند جذب می کند و آن را بافر می کند تا PH در حد بالا ثابت نگهداشته شود . مواد دیگر نظیر صدف فشرده شده هم می تواند استفاده شود .

روش دیگر استفاده از سنگ ها نظیر سنگ آهک است که به بالا نگهداشتن PH و بافر کردن آن کمک می کند . مزیت استفاده از این روش اینست که سنگ ها علاوه بر بالا بردن و بافری کردن PH به عنوان دکور ، پناهگاه ماهی ها و مكان تخم ریزی هم استفاده می شوند . اگر متوجه شدید آب لوله کشی منطقه شما PH بالایی ندارد و تصمیم گرفتید از روش دیگری برای بالا و بافری کردن PH استفاده کنید ، شما می توانید PH آبی که در هنگام تعویض آب به تانک اضافه می شود را با استفاده از محصولی چون Proper pH 8.2 یا محصولات مشابه نظیر سدیم بیکربنات براي ماهي ها آماده نماييد که اضافه کردن اين مقدار آب با PH بالا ، نوسانی در شرایط آب ایجاد نمی کند .

واضح است که اگر نیازی به تغییر کلی آب تانک نیست ، حدود 25% یا مقداری از آب تانک را با آبی که PH بالایی دارد جایگزین کنید ، اما تغییرات یکباره PH آب توصیه نمی شود .

دماي نگهداري :

در طبیعت ، سیچلاید های مالاوی در دمای بین 24 تا 26 درجه سانتیگراد ( 79-76 درجه فارنهایت ) زندگی می کنند . باید تلاش شود دمای آب تانک شما هم در همین حدود باشد ، چرا که سیچلایدهای مالاوی در دماهای بالا مقاومت زیادی ندارند . برای نمونه تانک شما نباید نزدیک پنجره یا بخاری باشد که سبب افزایش دمای تانک شود . به طور کلی بالا بودن دمای آب سبب افزایش متابولیسم ماهی شده و در نتیجه باید غذای بیش تری برای فعالیت های خود و سالم ماندن مصرف کند . حتی اگر آب و هوای منطقه زندگی شما گرم است ، توصیه می شود از بخاری در تانک استفاده کنید ، چرا که از نوسانات آب که سبب استرس ماهی ها می شود جلوگیری می کند .

فيلتراسيون :

فیلتراسیون در هر تانکی ضروری است ، پس باید فیلتر به اندازه کافی وجود داشته باشد تا هم فیلتراسیون بیولوژیکی و هم فیلتراسیون مکانیکی فراهم شود . هم چنین فیلتراسیون با ایجاد تلاطم در سطح آب سبب تحریک تبادل گازها می شود . ( وارد شدن اکسیژن به آب و خارج شدن دی اکسید کربن از آن )

سیچلایدهای مالاوی ، ماهیان کثیفی بوده و به دلیل ازدحام آن ها گاهی نیاز به فیلتراسیون بیش تر است . تنوع فیلترها زیاد است ، با این حال محبوب ترین آن ها فیلترهای هنگ آن ( Hang On Backs ) و فیلتر های سطلي (  Canister Filters ) می باشد . از فیلترهای زیرشنی (  Under Gravel Filters ) باید دوری کنید ، چرا که بیش تر سیچلایدهای مالاوی حفارهای خوبی هستند و سبب بیرون آمدن صفحه ی فیلتر زیرشنی می شوند و سبب کاهش بازدهی آن خواهند شد . برای تانک های بزرگتر استفاده از سامپ ( Sump ) فکر خوبی می باشد ، هرچند که انتخاب فیلتر مناسب برعهده ی صاحب آکواریوم می باشد .

نوردهي آكواريوم :

اشاره مختصری هم به نور مورد نیاز تانک های مالاوی داشته باشیم . لامپ های فلوئورسنت ( مهتابی ) به سه دلیل استفاده می شوند .

1-     فراهم آوردن طیف درستی از نور برای رشد ماهی ها .

2-     تولید گرمای کمتر در مقایسه با لامپ های رشته ای در نتيجه جلوگيري از افزایش دمای آب تانک .

3-     نور آن ها سبب نمایش بهتر رنگ های روی بدن ماهی می شود .

با این وجود نباید لامپ های فلوئورسنت برای مدت زیادی روشن باشند ، چرا که تابیدن زیاد نور آن ها به ماهی ها سبب از بین رفتن رنگ ماهی ها شده و حتی سبب خشم ماهی ها می شود . بهترین نور ، نور سفید است که یک لامپ 10,000 کلوینی بهترین انتخاب است .

دکوراسیون :

درياچه ي مالاوي يك شكاف است كه به طور طبيعي صخره اي است و در امتداد خط ساحلي  . مناطق آن داراي سواحل شني و ماسه اي هستند . اين درياچه گياهان خيلي كمي دارد و بيش تر از شن و ماسه پوشيده شده است .

در آكواريوم خانگي ، هر تلاشي كه صورت مي گيرد ، بايد در تكرار اين شرايط باشد . با اين حال قبل از تصميم گيري در مورد دكور ، پژوهش مختصري در مورد گونه ها لازم است .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ماهیان آب شیرین، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 18 فروردين 1392برچسب:, ] [ 11:48 ] [ علیرضا دلسوز ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتون خوش اومدین آدرس کلبه ماهی:گناباد.روبروی خ.حافظ27 (بدلیل محدودیت لیست آخرین مطالب از بقیه صفحات وبلاگ هم دیدن کنید)
آرشيو مطالب
دی 1392
آذر 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 93
بازدید کل : 13407
تعداد مطالب : 79
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1


پخش زنده حرم





<-PostTitle->





  • فال کلیکی

k2cod go Up
مجله پزشکی دکتر سلام

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس


فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

Up Page