کلبه ماهی

کلبه ماهی
راهنمای ماهیان آکواریوم
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کلبه ماهی و آدرس kolbemahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






تفاوت نر و ماده: قابل تشخیص نیست. ماده احتمالاَ درشت تر است.

درجه حرارت: بین 75 تا 80 درجه فارنهایت / 23 تا 26 درجه سانتیگراد

خلق و خو: از نظر رفتاری علاقمند به مبارزه با آرواناهای همتای خود است - جهنده.

بزرگترین تهدید: غذاهای نامناسب زمانی که کوچک است.

برنامه کاری: روزکار است.

محل امن: مخفی نمی شود ولی کمی به دکور آکواریوم علاقمند است.

اندازه: معمولاَ تا 2 فیت / 60 سانتیمتر درازا پیدا می کند ولی تا 3 فیت / 91 سانتیمتر هم ممکن است.

غذاها: ماهی های کوچک را می خورد.

آب: آب تمیز می طلبد.

تولید مثل: غیر محتمل. حمل تخم در دهان.

 

زیستگاه اصلی آرواناهای نقره ای ، آبی و سیاه : اهل آمریکای جنوبی هستند. زیستگاه اصلی ماهی اژدها : اهل جنوب شرقی آسیاست.
تنوع زیبایی این ماهی نیز مربوط به انواع آن در آسیای جنوب شرقی و فیلیپین است. ما هرگز آنها را ندیده ایم برای اینکه هیچ کس نتوانسته آنها را به این کشور بیاورد و نیز بخاطر قیمتشان که خیلی گران است.

برای مثال گونه اژدهای سرخ با میکروچیپ هایی که روی بدنشان جاسازی شده وارد می شوند و شما نمی توانید آنها را از وحش صید کنید

علت تقاضای این ماهی: این اژدهاهای پولک دار زیر آب، حرکات موجی بسیار زیبایی را در آکواریوم به هنگام جستجو برای شکار یا زمان ستیز با سایر اژدهاها به نمایش می گذارند.
بیشتر آسیایی ها توجه بخصوصی به ماهیان شبه اژدها دارند بویژه به آروانا. خیلی از رستوران های آسیایی نیز از این اژدهاهای خوش شانس در لیستشان استفاده می کنند.

آنها را در آکواریوم های سرپوشیده نگاهدارید: آرواناها از داخل آب به بیرون می پرند و می توانند پرش های بلند و حیرت آوری انجام دهند. با افزایش اندازه شان، توانایی و احتمال پرش آنها نیز افزایش می یابد. از یک سرپوش سنگین برای آکواریومتان استفاده کنید چرا که آنها به راحتی می توانند با یک ضربه به سرپوش آن را لق کنند و به کناری بزنند.

 

 

تغذیه:

تغذیه از گوپی ها در درجه دوم اهمیت قرار دارد چرا که آنها خیلی زود می میرند و نیز مورد علاقه سایر ماهیان هم هستند، حتی درشت ترهایشان. سلیقه غذایی خیلی از آرواناها در حین رشد به تغذیه با کرم های زنده و غذاهای منجمد برگردانده می شود.

محل زندگی: می توانید برای شروع از یک آکواریوم 10 گالنی / 37 لیتری استفاده کنید. همانطور که رشد می کنند به یک آکواریوم 100 گالنی / 378 لیتری نیاز پیدا خواهند کرد. شما می توانید آنها را در یک آکواریوم 70 گالنی / 264 لیتری هم نگاهدارید ولی این کار حقیقتاَ مانع رشد صحیحشان خواهد شد.
همچنانی که رشد می کنند، کم کم به هم وابسته می شوند. آنها در گروه های بزرگ بهتر رشد می کنند تا زمانی که فقط یک جفت باشند.

آروانای سیاه: زادگاه این ماهی آمریکای جنوبی است. شروع زندگیشان در مقایسه با آروانای نقره ای از سایز بسیار کوچک است ولی قیمتشان خیلی گران تر است. بالغ این گونه، از نوع سیلور آن خیلی کوچکتر است.

زیستگاه اصلی آروانای کوتوله / جاردینی Jardini : اهل استرالیاست. اینها هم از نوع سیلور بسیار کوچکترند و قیمتشان هم بیشتر است.

هم خانه: می توانید این ماهی را با سیچلایدهای کوچکتر نگاهدارید. البته نه در اندازه ای که برای بلعیدن توسط آروانا مناسب باشند. همچنین می توانید آنها را با اسکارهای کوچک و گلدفیش های بزرگ نگاهدارید. اگر سیچلایدهای شما رفتارهای خشونت آمیزی از خود بروز می دهند - همانند زمانی که برای تولید مثل آماده شده اند - باید سیچلایدهای مهاجم را جابجا کنید. ضمناَ نوع شنای سیچلایدها که خیلی نزدیک به سایرین حرکت می کنند می تواند به پولک های آروانای شما صدمه بزند.

درجه حرارت: آروانای خود را در درجه حرارتی مشابه مناطق گرمسیری قرار دهید. دمای مطلوب برای آنها 75 تا 80 درجه فارنهایت / 23 تا 26 درجه سانتیگراد است. آنها در آب سرد خوب عمل نمی کنند.

خلق و خو: آرواناها تمام مدت در حرکت هستند که احتمالاَ بخاطر جستجو برای غذاست و یا حتی برای طلبیدن حریف. معمولاَ رفتار مثبتی را از خود بروز می دهند. از ترساندن آنها بپرهیزید و آکواریوم جدا شده بچه ماهی ها را از آنها دور نگاهدارید. یک آروانای بالغ به راحتی می تواند آکواریوم را بشکند.

دکور: رفتار آرواناها در یک آکواریوم خالی ( آکواریوم فاقد دکور ) بسیار ناراحت می نماید. ممکن است صدماتی هم به قسمت هایی از اطراف دکور آکواریوم بزنند ولی رویهم رفته رفتارشان در آکواریوم دکور شده بسیار آرام تر است.

گیاهان: در اضافه کردن گیاهان زنده و طبیعی به آکواریومتان آزادی کامل دارید چرا که آروانا گیاهخوار نیست. ممکن است با ضربه ای، گیاهان را سست کند ولی مطمئناَ تصادفی است نه عمدی. گیاهان را در دو انتهای آکواریومتان قرار دهید.

تولید مثل: اگر شما از یک جفت آروانا در یک آکواریوم بسیار بزرگ و جادار نگهداری می کنید احتمالاَ آنها موفق به تولید مثل خواهند شد. آنها کارشان را انجام می دهند و شما اعتباری بدست خواهید آورد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ماهیان آب شیرین، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 11 بهمن 1391برچسب:آروانا, ] [ 11:34 ] [ علیرضا دلسوز ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتون خوش اومدین آدرس کلبه ماهی:گناباد.روبروی خ.حافظ27 (بدلیل محدودیت لیست آخرین مطالب از بقیه صفحات وبلاگ هم دیدن کنید)
آرشيو مطالب
دی 1392
آذر 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 102
بازدید کل : 13416
تعداد مطالب : 79
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1


پخش زنده حرم





<-PostTitle->





  • فال کلیکی

k2cod go Up
مجله پزشکی دکتر سلام

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس


فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

Up Page