کلبه ماهی

کلبه ماهی
راهنمای ماهیان آکواریوم
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کلبه ماهی و آدرس kolbemahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





جراح پودر آبی به دلیل داشتن رنگهای زیبا و فریبنده روی بدن خود دارای جذابیت خاصی است و در میان آکواریوم داران از طرفداران بی شماری برخوردار است.اما نگهداری از آن نیز همراه با چالش های زیادی است.

این ماهی نسبت به هم گونه های خود مخصوصا آنهایی که از لحاظ شکل و رنگ مشابه هستند رفتاری تهاجمی دارد.بنابراین از نگهداری بیش از یک جراح ماهی در تانک خودداری کنید مگر اینکه آکواریومتان خیلی بزرگ باشد.در صورت تمایل به نگهداری بیش از یک جراح ماهی بهتر است که آنها را به طور همزمان به آکواریوم معرفی کنید.ظرفیت مناسب جهت نگهداری این ماهی 500 لیتر و بیشتر است.زیرا جراح پودر آبی به فضای شنای زیاد احتیاج دارد.این ماهی همه چیز خوار است اما بیشتر از جلبک ها تغذیه میکند بنابراین از انواع جلبکهای دریایی مانند اسپیرولینا در برنامه غذایی این ماهی استفاده کنید زیرا سیستم ایمنی آن را تقویت کرده و از میزان ستیزه جویی آن کم کرده و همچنین به سلامت آن کمک میکند.برای شروع تغذیه آن در آکواریوم میتوانید از برگ کاهو نیز استفاده کنید.بهتر است برگ کاهو را به یک تکه سنگ بسته در کف آکواریوم رها کنید.دقت کنید که پس از یکی دو ساعت کاهو را از آب خارج کنید.در کنار استفاده از جلبکها و غذاهای گیاهی, مصرف غذا های گوشتی و غذاهای مکمل تجاری به رشد و شادابی ماهی کمک میکند.

این ماهی به شدت مستعد بیماری ایک(Ich) است بنابراین باید بعد از خرید ماهی ظاهرا سالم از فروشگاه نیز به مدت 10 تا 15 روز در تانک قرنطینه نگهداری شود و سپس به آکواریوم اصلی منتقل کنید.استفاده از چند میگوی کلینر یا راس آرایشگر در آکواریوم جهت از بین بردن انگلهای بدن این ماهی بسیار مناسب است.زیرا این بیماری در صورت پیشرفت ماهی را به شدت ضعیف کرده و از بین میبرد.

جراح پاودر بلو همانند سایر جراح ماهی ها علاقه خاصی به فضای شنای زیاد و جریان شدید آب دارد.پس وجود موج ساز ها قوی و گردش مناسب آب در حدود 30 برابر حجم آب الزامیست.همچنین سطح اکسیژن بالا و نیترات پایین و دمای مناسب در حدود 27 درجه از الزامات نگهداری این ماهی است.استفاده از لایوراک های زیاد و با کیفیت و دارای جلبکهای زیاد نیز برای تغذیه و مخفی شدن و همچنین کاهش استرس ماهی ضروری است.برای معرفی این ماهی و سایر جراح ماهی ها باید از راه اندازی آکواریوم حداقل 6 ماه گذشته باشد تا شرایط آب تثبیت شود.در صورت وجود شرایط مناسب, این ماهی تا 10 سال در آکواریوم عمر کرده و بین 17 تا 22 سانتی متر رشد خواهد کرد.

نگهداری از این ماهی به افراد تازه کار اصلا توصیه نمیشود چون حتی برای افراد با تجربه نیز با چالش های زیادی همراه است.به هرحال در صورت تمایل به نگهداری, توصیه میشود که علاوه بر خرید ماهی سالم و مناسب با سایز آکواریومتان حتما قبل از خرید به طور کامل با نیازهای این ماهی آشنا شده و تحقیق لازم را انجام  دهید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ماهیان آب شور، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 14 آذر 1392برچسب:, ] [ 13:8 ] [ علیرضا دلسوز ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتون خوش اومدین آدرس کلبه ماهی:گناباد.روبروی خ.حافظ27 (بدلیل محدودیت لیست آخرین مطالب از بقیه صفحات وبلاگ هم دیدن کنید)
آرشيو مطالب
دی 1392
آذر 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 87
بازدید کل : 13401
تعداد مطالب : 79
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1


پخش زنده حرم





<-PostTitle->





  • فال کلیکی

k2cod go Up
مجله پزشکی دکتر سلام

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس


فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

Up Page